diumenge, 18 d’octubre de 2009

Obertura de MUNOG 2009

Ahir, dissabte 17 d'octubre, va tenir lloc l'obertura oficial de la MUNOG 2009. Pels qui no sabeu de què es tracta, us en fem un petit resum, tot i que trobareu tota la informació en la seva web oficial.

Aquesta trobada és una simulació, duta a terme per alumnes de 16  a 19 anys de diferents llocs del món, d'una assemblea de les Nacions Unides, amb reunions de l'Assemblea General així com de diferents dels seus comitès habituals. Cadascun dels alumnes participants representa un país en algun dels comitès establerts. Durant les diferents sessions, cada comitè tracta un total de 3 temes diferents, que són debatuts per part de tots els participants.

El funcionament de la trobada segueix fil per randa la forma de treballar que es fa servir a les Nacions Unides, amb esborranys, esmenes, peticions d'aclariments per part dels delegats i, naturalment, un codi de vestimenta adequat, tal i com podeu observar en les imatges adjuntes.

Aquests dies els nostres alumnes hauran de debatre intensament fent servir l'anglès, única llengua oficial de la trobada, amb alumnes d'escoles d'Alemanya, Itàlia, l'Índia, França, Eslovènia, Anglaterra, Escòcia i, és clar, de casa nostra, l'Escola Pia Nostra Senyora de Barcelona i el nostre centre.

Us seguirem informant els propers dies del desenvolupament de les sessions.

[gallery link="file"]