dilluns, 19 d’octubre de 2009

Primeres reunions dels comitès

Ahir diumenge, tot i començar a una hora prudent, les 10:30, els delegats van estar treballant forç temps. A cada comissió, el chair (president) és qui organitza el ritme de treball, i s'assegura que en tot moment es compleixin les estrictes Rules of Procedure, és a dir, la normativa a seguir. Aquesta feina és duta a terme per alumnes de l'escola que ens acull, el Goldberg Gymnasium, que han estat preparant la seva tasca des de ja fa uns quants mesos.

Al final del dia els delegats van repartir-se en 4 grups diferents per seguir unes conferències relacionades amb els temes sotmesos a discussió. Així, nosaltre vam tenir l'ocasió d'escoltar un jove llicenciat en ciències polítiques relacionat amb les Nacions Unides que va parlar sobre la feina de peacekeeping (missions de pau) d'aquesta organització.

Pel que fa als nostres alumnes, encara estan sota la impressió de veure un nivell d'anglès força elevat (tot i que no de tothom, cal dir-ho), però ja n'hi ha més d'un que ha començat a intervenir més enllà dels discursos que alguns duen preparats. Aquesta és, sens dubte, la tasca més difícil, intervenir sense llegir per qüestionar, recolzar o preguntar a altres delegats. Aquí es veu no només el domini de l'anglès, ans també la capacitat d'improvisació, i de reflexos mentals. Esperem que en els propers dies tots s'animin a entrar en aquesta dinàmica.

PD. A la propera entrada publicarem un segon recull fotogràfic.