dijous, 14 de novembre de 2013

Crònica des de Munog - 17 d'octubre - Per Laia Nogueras

MUNOG
El passat 17 d'Octubre, vuit alumnes de 2n de Batxillerat vam emprendre el viatge, que tan esperàvem, cap a Alemanya. En motiu del que molts heu sentit a parlar alguna vegada a l'escola, MUNOG. La pregunta, però, és: En què consisteix MUNOG? Què és fa? Com és fa? És seriós? És difícil?. Bé no us preocupeu, tots els vostres dubtes quedaran resposts en aquest blog, on cadascú de nosaltres explicarà una mica que vam fer cada dia, quines eren les nostres obligacions i com era la vida allà. Però abans de tot és important que entengueu bé de què estem parlant.

MUNOG (Model of United Nations of Godberg) és, com diu el nom, una simulació de les Nacions Unides reals a Golberg, Alemanya. Aquest però tan sols és un de les moltes simulacions que és duen a terme arreu del món, totes amb la mateixa finalitat, adoptar durant tres o quatre dies el rol d'un membre de la ONU. El projecte en general s'anomena MUN, depenent de la ciutat on té lloc, aquest pren un nom diferent per exemple: BIMUN (Budapest).

Totes les escoles participants, representen dos o tres països, (Dinamarca, Suècia i Argentina) és el cas del nostre centre. Cada país està format per tres o quatre alumnes dels quals un n'és l'ambaixador i la resta són els delegats. Cada estudiant té assignat un comitè, en funció del país que representa. Cada comitè està format entre 15 i 25 delegats. No és possible que hi hagin dos delegats d'una mateixa regió en un mateix comitè.

La feina principal de cada alumne és adoptar la posició del país que representa i tenint en compte la seva legislatura i cultura, decidir i presentar solucions als temes discutits durant les sessions de debat.

Dels quatre dies d'estància al projecte, tres, són dies de debat on tots els països presenten les seves propostes en vers les problemàtiques dels temes escollits per debatre i mitjançant discursos defensen les seves idees i intenten que els delegats dels altres països els donin suport. Evidentment això és molt complicat ja que existeix una gran controvèrsia entre vàries regions del món. És per això que tot i portar molta feina, el projecte en sí, és molt divertit i entretingut, ja que moltes vegades pots apreciar conflictes entre països, discussions entre delegats i fins i tot declaracions de guerres entre diversos estats per manifestar el desacord en el tòpic discutit.

Tot aquest espectacle, del qual hem tingut la sort de formar part, té lloc al Goldberg Gymnasium, un institut de la mateixa zona.

Deixant de banda totes les formalitats, MUNOG és una gran experiència, no sols pel fet de poder posar-te en el paper d'un diplomàtic real sinó per tenir l'oportunitat de conèixer gent d'arreu del món i de fer amistat amb ells.

Sense cap mena de dubte recomanem, a tothom qui hi estigui interessat, formar part d'aquest gran projecte. Que cataloguem indiscutiblement com a una experiència única.

Laia Nogueras